حجاب مصونیت است نه محدودیت

عفاف پاکی حجاب
اقدامات ناجاقانونی واظهارات احمدی‌نژادغیرقانونی است
نقض قانون برای رئیس‌جمهور عادی شده است. شرع هم اجازه نمی‌دهد که آقای احمدی‌نژاد چنین اظهاراتی داشته باشد.مراجع گله دارند، اشک می‌ریزند، مردم ناراحتند،خانواده شهدا ناراحتند. ما امیدواریم دوره آقای رئیس‌جمهور به فضل الهی هر چه زودتر سپری شود و دولتی بیاید که مقداری تعهد و درک دینی داشته باشد...
عفاف و حجاب

                                                                                                              

در واکنش به اظهارات مخلّ انجام وظیفه ناجا:
اقدامات ناجاقانونی واظهارات احمدی‌نژادغیرقانونی است
 
نقض قانون برای رئیس‌جمهور عادی شده است. شرع هم اجازه نمی‌دهد که آقای احمدی‌نژاد چنین اظهاراتی داشته باشد.مراجع گله دارند، اشک می‌ریزند، مردم ناراحتند،خانواده شهدا ناراحتند. ما امیدواریم دوره آقای رئیس‌جمهور به فضل الهی هر چه زودتر سپری شود و دولتی بیاید که مقداری تعهد و درک دینی داشته باشد.
بازهم یادآوری

پایگاه خبری انصارحزب الله: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی که این روزها با قوت از سوی نیروی انتظامی در راستای وظیفه ذاتی این نهاد درحال اجراست یکی از مصادیق انجام وظیفه حکومت اسلامی و نهادهای وابسته به آن در قبال مردم است که اتفاقا قوانین مدون مدنی و جزایی نیز درموردآن وجود دارد. 

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ضابط قضائی موظف به رصد پدیده‌های اجتماعی، بررسی موافقت یا عدم آن با قوانین جزایی کشور در راستای تشخیص جرم مشهود و ارجاع مصادیق به قوه قضائیه برای اعمال مجازات، تعیین شده است. 

تاکید رهبری

اهمیت اجرای صحیح و بدون خدشه این وظیفه توسط نیروی انتظامی در اوامر مقام معظم رهبری نیز به خوبی متجلی و مشهود است. چنانچه معظم له در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی درباره اهمیت امنیت اخلاقی در جامعه می‌فرمایند: «امنیت اخلاقی از مهمترین مقولاتی است که مردم به آن احتیاج دارند. نیروی انتظامی در کوچه و خیابان باید با همه چیزهایی که از نظر اخلاقی ممنوع و خلاف است، مقابله کند و این جزو وظایف شماست.»

اخلال به جای امداد

بااین تفسیر و درحالی که براساس قاعده تمامی ارکان حکومتی باید به عنوان اعضای یک ساختار در راستای اجرای هرچه بهتر قوانین و وظایف به همپوشانی و امداد به یکدیگر بپردازند، برخی از مسئولین بلند پایه کشوری نه تنها دراین مسیر گام برنمی دارند بلکه به واسطه ایجاد مناقشات کلامی مستقیم، باعث اخلال در اجرای قوانین توسط سایر دستگاه‌های زیر مجموعه جمهوری اسلامی ایران نیز می‌شوند. 

آیا رئیس‌جمهور جهل به قانون دارد؟ 

اظهارات متعارض گاه و بی‌گاه رئیس‌جمهور و ارگان رسمی دولت، روزنامه ایران در قبال اجرای طرح امنیت اخلاقی از جمله این مناقشات اخلال برانگیز بویژه در عملکرد بازوی انتظامی نظام جمهوری اسلامی ایران است. این درحالی است که اساسا فرض جهل به قانون از سوی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور منتفی و محال است. 

سینما و غذا خوری‌ها را نبندید، آموزش بدهید

دراین رابطه محمود احمدی‌نژاد 26 تیرماه سال جاری در بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور در اعتراض به انجام وظیفه ناجا که در قالب پلمپ سینماهای متخلف و قهوه خانه‌های پذیرای زنان قلیان کش صورت پذیرفته بود گفت: «به جای اینکه درِ یک سینما بسته شود، باید به بچه‌هایمان آموزش مناسب بدهیم تا خود بچه‌ها انتخاب کنند. برخی افراد وقتی که صحبت‌های اساسی در کشور زده می‌شود، آن را مسخره می‌‌کنند. ما باید سنت‌هایمان را به جوانان‌مان معرفی کنیم و مثلا به جای اینکه نیروی انتظامی بیاید و فلان غذاخوری را ببندد، باید به بچه‌هایمان این آموزش را بدهیم که خودشان انتخاب کنند.»

البته وی همان روز در مراسم رونمایی از کتابهای جدیدالتالیف پایه دوم و ششم با صراحت لهجه بیشتری اعتراض خود را اعلام نمود و گفت: « نیروی انتظامی به جای آنکه سینماها و رستورانها را ببندد باید به مردم حق انتخاب دهد. اگر مراسمها، آداب، رسوم، سنتها، غذاهای ایرانی و فرهنگ بومی و ملی ما در کتابهای دانش آموزان گنجانده شود، قطعا آنها حق انتخاب داشته و دیگر شاهد نخواهیم بود که نیروی انتظامی فلان سالن غذاخوری، سینما و یا مراسمهایی را ببندد. اگر آموزشهای لازم به مردم داده شود قطعا آنها حق انتخاب داشته و اولویت آنها فرهنگ و آداب ایرانی خواهد بود.»
موانع پیاده‌سازی ارزشها

محمود احمدی‌نژاد درحالی به جای تلاش برای اجرای حدود اسلامی از اولویت آداب ایرانی سخن می‌گوید که محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با یالثارات ضمن تاکید بر اهمیت سلامت ظاهری و اخلاقی جامعه می‌گوید: بحث سلامت جامعه از نظر اخلاقی و حتی از نظر ظاهری همیشه می‌تواند برای پیشرفت مردم و جامعه موثر باشد. لذا عدم وجود سلامت اخلاقی و ظاهر اسلامی مسلما به نسل‌های بعدی آسیب‌های جدی تری در زمینه اخلاق و مظاهر دینی وارد خواهد کرد. ومسئولین را نیز از پیاده سازی ارزشهای اخلاقی ناتوان خواهد کرد. 

لکه‌ها راپاک کنید

وی در ادامه گفت: باید بپذیریم همیشه کسانی هستند که دوست ندارند شرایط اخلاقی خوبی حاکم باشد و این تعداد جامعه را لکه دار می‌کنند. لذا قانون در برابر این افراد همیشه باید بازدارنده باشد و به صورتی عمل کند که از حرکت بعضی از مردم و جامعه به سمت ناپاکی جلوگیری کند. لذا ضروری است که مجریان قانون وارد صحنه شوند و با یاد آوری‌های مستمر و تذکرات به موقع که در دین اسلام از آن به عنوان امر به معروف و نهی از منکر یاد می‌شود اقدامات لازم خود را برای جلوگیری از انحراف انجام دهند. 

مجرمان باید مجازات شوند

این نماینده مجلس با انتقاد از سخنان احمدی‌نژاد گفت: اگر از بد اخلاقی‌ها و زشتی‌ها و پلیدی‌ها جلوگیری می‌شود نباید جامعه را رها کنیم و عنان آن را در اختیار خود انسانها بگذاریم تا اینکه خودشان با آگاهی تصمیم بگیرند و راه درست را انتخاب کنند. بله باید بگوییم اکثریت جامعه راه درست را تشخیص داده‌اند اما آن تعداد اندکی که منحرف هستند باید با اعمال قانون و مجازات نسبت به عمل مجرمانه شان متنبه و اصلاح شوند. اگر این چنین نبود که خداوند 124 هزار پیامبر نمی‌فرستاد. پیامبران آمده‌اند تا گوشزد کنند یادآوری کنند و تاکید کنند و تذکر بدهند تا اینکه جامعه همیشه سالم باقی بماند. 

تفسیر به رای مسئولین قانون‌شکن

اسماعیل کوثری در ادامه گفت و گوی خود با هفته نامه یالثارات تاکید کرد: متاسفانه بعضی از مسئولین ما تفسیر به رای می‌کنند. یعنی اگر خودشان با موضوعی مانند گشت ارشاد مخالف هستند یا در روشی که باید پیاده شود اختلاف نظر دارند، مخالفت خود را با قانون اعلام می‌کنند. حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همیشه تاکید بر پیاده کردن قانون داشتند و دارند؛ حتی در این رابطه حضرت امام فرمودند: حتی اگر قانون بدهم هست باید ما به آن عمل کنیم تا اینکه آن قانون بد را با گذر زمان و یا در مقطع خاصی اصلاح کنیم.

کوثری ادامه داد: افراد نباید با نظر خودشان بر مصوبه شورای انقلاب فرهنگی که در آن باید با ظاهر بد بعضی افراد که عده‌اندکی هم هستند برخورد شود مخالفت کنند. لذا باید این قانون طبق مصوبه اجرا شود. اگر مسئولی بخواهد در مقابل عکس العمل نشان داده در مقابل قانون بایستد دقیقا این قانون شکنی است و باید در رفتار خودش و مباحث خودش تجدید نظر کند. 

مردم با مسئولین قانون‌شکن برخورد کنند

کوثری در پایان سخنان خود درباره لزوم برخورد با مسئولین قانون شکن گفت: به نظر من در برخورد با این مسئولین مردم بسیار نقش موثری می‌توانند داشته باشند می‌توانند به صورت‌های آشکار به مسئولین تذکر دهند و اگر مسئولی نسبت به قانون بی‌تفاوت است این مسئله را به صورت آشکار یاد آوری کنند تا آنان بدانند که مردم به این مسئله حساس هستند و نسبت به آن بی‌تفاوت نیستند. 

اظهارات احمدی‌نژاد نه شرعی است نه قانونی

حجت الاسلام محمد تقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان نیز با انتقاد از سخنان اخیر احمدی‌نژاد درباره ناجا و امنیت اجتماعی گفت: آقای احمدی‌نژاد برای اولین بار نیست که با چنین طرح‌هایی مخالفت می‌کنند. ایشان از همان ابتدا و در انتخابات ریاست جمهوری نهم نسبت به امنیت اخلاقی و حجاب و عفاف معتقد بود ما باید کار فرهنگی کنیم و نباید با کسی برخورد کنیم. متاسفانه ایشان مجددا سال گذشته در رسانه ملی مخالفت خود را با اجرای طرح حجاب و عفاف اعلام کرد. و اعلام مخالفت مجدد ایشان با اجرای طرح امنیت اخلاقی نیز درهمین راستاست. این اظهارات نه با دین وفق دارد نه با قانون. 

دختر و پسر دست درگردن هم در معابر

متاسفانه وضعیت امروز جامعه از بدحجابی گذشته است. کار به جایی رسیده که در معابر عمومی و درمقابل دیدگان مردم متدین، دختر و پسر دستشان را برگردن هم می‌اندازند. در اثر کارشکنی آقایان نهی از منکر آنقدر مهجور و عجیب شده که وقتی در خیابان یک شخص آن هم در کسوت روحانی به کسانی که بدتر از زنان اروپایی در جامعه رفت و آمد می‌کنند تذکری بدهد با اهانت و اعتراض آنها روبرو می‌شود. گویی برخی مسئولین کورند و این مسائل را نمی‌بینند! در ماشین‌های شیشه دودی می‌نشینند و در خیابانها تردد می‌کنند و انگار نه انگار که در جامعه اسلامی در رفت و آمدند. 

قانون‌شکنی برای احمدی‌نژاد عادی شده است

حجت الاسلام رهبر بایادآوری لزوم اجرای قانون گفت: قانون چنین اجازه ای به رئیس‌جمهور نمی‌دهد که اظهار نظرهایی ایچنینی داشته باشد. اما متاسفانه نقض قانون برای رئیس‌جمهور عادی و راحت شده است. شرع هم اجازه نمی‌دهد که آقای احمدی‌نژاد چنین اظهاراتی داشته باشد چون قرآن کریم به صراحت می‌فرماید: الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ. براین اساس و اصل هشتم قانون اساسی وظیفه حکومت امر به معروف و نهی از منکر است. 

ازکدام کار فرهنگی دم می‌زنید؟ 

آقای رئیس‌جمهور که می‌گویند باید کار فرهنگی کرد اما کدام کار فرهنگی و چه زمانی؟ نزدیک به 8 سال از سخنان تکراری ایشان در این رایطه می‌گذرد و باید از ایشان پرسید کجا و چگونه چه کار فرهنگی انجام دادند؟ ایشان نه کار فرهنگی کرده و نه به وظایف قانونی خودش عمل نموده است. ایشان در جلسات شورای انقلاب فرهنگی حضور داشتند و این قانون را اعلام کردند. دیگراین چه معنا دارد که هروقت صحبت امر به معروف و نهی از منکر می‌شود صدای مخالفت رئیس‌جمهور بیاید؟ 

مراجع عظام، برخی دولتی‌ها را به خانه خود راه نمی‌دهند

حجت الاسلام رهبر با انتقاد از مواضع فعلی احمدی‌نژاد گفت: من نمی‌دانم انگیزه آقای رئیس‌جمهور چیست؛ مردمی که به ایشان به عنوان یک حزب اللهی و جانشین شهید رجایی رای دادند نمی‌دانستند که او می‌خواهد چنین حرفهایی بزند و چنین موضع گیری‌هایی داشته باشد. متاسفانه به خواسته‌های ملت و علما و مراجع توجه نکردند. الان مراجع برخی از دولتی‌ها را به خانه خودشان راه نمی‌دهند. ببینید چکار کردند که علما رابطه‌شان را با آنها قطع کردند. 

آیت‌الله صافی فرمودند برای حفظ آبرو میهمانان خارجی را به خیابان نبرید

بنده چندین ماه قبل خدمت مرجع بزرگوار آقای صافی گلپایگانی رسیدم؛ زمانی که عده ای از زنان مصری به ایران سفر کرده بودند. ایشان فرمایش کردند: به مسئولین بگویید این زنان مصری را که به ایران دعوت می‌کنند به خیابان‌ها نبرند تا این زنهای ایرانی را ببینند و بگویند این انقلابی که شما کردید این بود که زنان اینطوری در خیابان رفت و آمد کنند؟ مراجع گله دارند، اشک می‌ریزند، مردم ناراحتند،خانواده شهدا ناراحتند. ما امیدواریم دوره آقای رئیس‌جمهور به فضل الهی هر چه زودتر سپری شود و دولتی بیاید که مقداری تعهد و درک دینی داشته باشد و از اسلام فهم درستی داشته باشد. 

 مجلس در برابر قانون‌شکنی‌های احمدی‌نژاد مسئول است

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در ادامه گفت وگو بایالثارات گفت: در برابر قانون شکنی‌های آقای احمدی‌نژاد در مرحله اول مجلس مسئولیت دارد که سال گذشته بنده هم به عنوان نماینده مجلس به این وضعیت حجاب در جامعه اعتراض داشتم و حتی یک سال قبل از این طرح سوال از رئیس‌جمهور را مطرح کردم. البته آقای رئیس‌جمهور در برابر سوال نمایندگان جواب‌هایی بی‌اساس را مطرح کرد؛ طوری که انگار دارد با بچه‌های کوچک صحبت می‌کند. اما رئیس‌جمهور باید بداند برخی اوقات بعد از سوال بحث استیضاح هم می‌تواند مطرح شود. این بی‌معنی است که مردم و مخصوصا خانواده‌های شهدا و زنان با حجاب در این گرما با چادر‌های مشکی رفت و آمد می‌کنند و آن وقت ب‌بینند که یک عروسک خیابانی و یک زن هر جایی با صد قلم آرایش در این خیابانها رژه می‌رود و احدی هم حق ندارد به وی ا حرفی بزند. 

از دولت احمدی‌نژاد مایوس شده‌ایم

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در پایان گفت و گوی خود با هفته نامه یالثارات خاطر نشان کرد: باید به رئیس‌جمهور گفت شما رئیس‌جمهور هستی و وظیفه داری قانون را اجرا کنی. هر چند که گوش شنوایی نیست. ما از این دولت و رئیس‌جمهورش مایوسیم. ان‌شاءالله هر چه زودتر دوره این دولت تمام شود و افراد متعهدی که از اسلام درک و فهم درستی دارند در دولت حضور یابند.



منبع:هفته نامه یالثارات الحسین(ع)

 






برچسب ها : حجاب  , احمدی نژاد  , ناجا  , قانونی  ,